forum.slabute.ro

forum.slabute.ro (http://forum.slabute.ro/)
-   Dieta Dukan (http://forum.slabute.ro/dieta-dukan/)
-   -   Dieta Dukan - faza II (alternativa) (http://forum.slabute.ro/dieta-dukan/dieta-dukan-faza-ii-alternativa-6507.html)

Slabuta 29 sep 2010 11:22:08

Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
Aceasta faza consta in alternarea a doua regimuri: unul de proteine + legume si unul doar de proteine precum in perioada de atac, pana cand ajungeti la greutatea dorita.

Care este ritmul de alternare al celor doua regimuri?

Ritmul de alternare intre regimul de proteine + legume si cel doar de proteine nu este fix ci depinde de la caz la caz.

La inceputul practicii sale Doctorul Dukan a recomandat alternarea din 5 in 5 zile: adica 5 zile de proteine + legume urmate de 5 zile doar de proteine. Dar, dupa multi ani de practica, Doctorul Dukan a observat ca, mai ales pentru persoanele care doresc sa piarda mai mult de 10kg, alternarea din 1 in 1 zile a functionat extrem de bine: adica o zi proteine + legume urmata de o zi de proteine, sampd. In sumar, doctorul recomanda alternarea de la 1 zi la 1 zi, dar si cea din 5 in 5 zile este OK. In functie de caz mai sunt posibile cateva alte optiuni. Haideti sa le rezumam pe toate:

Persoanele care vor ca perioada de alternare sa dureze cat mai putin: daca doriti sa pierdeti mai putin de 10kg si de asemenea sunteti dispusi sa suferiti mai mult pentru ca pierderea sa fie mai rapida, se recomanda alternarea din 5 in 5 zile;

Persoanele care vor sa piarda mai mult de 10 kg: Optiunea de mai sus functioneaza OK pentru persoanele care nu trebuie sa piarda prea multa greutate dar pentru cele care au nevoie de mai mult de 10kg este posibil ca regimul de mai sus sa fie prea greu de urmat pentru o perioada indelungata. Astfel, la fel de eficace, este si regimul de alternare de 1 zi. Deci o zi de proteine urmata de o zi de proteine + legume.

Persoanele care vor sa piarda mai putin de 5 kg: pentru aceste persoane care nu au nevoie sa piarda prea multa greutate mai este posibila si alternarea 2/7. Adica 2 zile pe saptamana de proteine pure plus 5 zile pe saptamana de proteine + legume.

Persoanele care vor sa piarda mai putin de 2kg: in aceasta categorie intra doamnele / domnisoarele care desi slabe, mai doresc sa piarda 1 kg / 2 kg de pe coapse, etc. In acest caz se poate urma alternarea 2/0: adica 2 zile de proteine pure (recomandabil lunea si joia) si restul saptamanii regim normal dar fara excese.

Ce se poate consuma in perioada alternativa?

Doar ca sa facem clar de la inceput: toate mancarurile care au fost permise in perioada de atac continua a fi permise si in aceasta perioada si fara nici un fel de restrictie in privinta cantitatilor. Adica puteti continua sa consumati oricate dintre proteinele mentionate oricat de des doriti in toata perioada alternativa.

Legumele permise si legumele interzise in perioada alternativa:

In zilele care constau in consumul de proteine + legume aveti dreptul sa consumati legume, gatite sau crude, la fel in cantitati nelimitate ca si proteinele indiferent de ora la care le consumati. Legumele permise sunt urmatoarele: rosiile, castravetii, ridichiile, spanacul, sparanghelul, prazul, fasolea verde, varza, ciupercile, telina, fenicul, toate tipurile de salata inclusiv andiva, vinetele, dovleceii, ardeii. De asemenea sunt permisi si morcovii si sfecla dar cu conditia sa nu le consumati la fiecare masa.

Sunt interzise alimentele amilacee precum: cartofii, orezul, porumbul, mazarea, fasolea si lintele. Bineinteles nu este permis avocado care nu este leguma ci fructa care este extrem de grasa. Anghinarea si tragopogonul sunt de asemenea interzise in aceasta perioada.

Cum se pot prepara legumele?

Crude

Legumele mentionate mai sus pot fi consumate crude. Atentie mare! Daca mancati salata cu sos, fiti foarte atenti din ce este facut sosul. 100% cand cumparati salata la restaurant va vor adauga sos care este facut pe baza de ulei. Astfel ca desi salata va avea 20 de calorii, sosul va avea vreo 300. Deci daca doriti sa mancati salata as recomanda sa va faceti sosul acasa. In loc de ulei normal (de masline, etc) puteti folosi ulei de parafina. Uleiul de parafina nu contine nici o calorie si este de asemenea extrem de bun in cazul in care suferiti de constipatie. Puteti de asemenea sa preparati si sosuri pe baza de iaurt degresat daca nu va place sau nu gasiti ulei de parafina.

Gatite

Puteti sa consumati legumele si gatite. Acestea pot fi fierte in apa sau in sucul de la carne sau de la peste.

Cantitatea de legume consumate

In principiu cantitatea este nelimitata dar Doctorul Dukan recomanda sa nu depasiti limitele bunului simt – adica sa le mancati pana simtiti ca nu mai va este foame dar nu mai mult. Legumele nu sunt complet inofensive dupa cum am discutat deja, deci putina atentie este necesara.

Taratele de Ovaz


In decursul perioadei alternative va trebui sa cresteti doza de ovaz de la o lingura si jumatate la 2 linguri pe zi.

Activitate fizica

Este oblogatoriu sa mergeti pe jos 30 de minute pe zi. In cazul in care greutatea dvs stagneaza timp de o saptamana, va trebui sa cresteti mersul pe jos la 60 de minute pe zi timp de 4 zile pana cand incepeti iarasi sa pierdeti greutate.

La ce pot sa ma astept in aceasta perioada?

Dupa cum ati observat, pierderea de kilograme in perioada de atac poate fi destul de uluitoare. In contrast, in perioada alternativa este posibil ca la inceput, balanta de cantar sa nu se miste prea mult sau in unele cazuri si sa creasca. Asta nu inseamna ca va ingrasati sau ca regimul nu mai functioneaza! Este doar din cauza ca legmele aduc cu ele apa – adica nu puneti la loc kilograme de grasime, acestea continuand sa scada, dar puneti la loc cateva kilograme de apa. In cateva zile aceste kilograme de apa vor disparea si ele si veti vedea rezultatele.

Doctorul Dukan spune ca etapa alternativa este cea mai dificila. Motivul pentru aceasta este ca in perioada alternativa greutatea stagneaza. Greutatea stagneaza la anumite nivele. Adica este posibil, de exemplu, sa ramaneti la 60 de kg cateva zile, chiar 4-5, si dupa aceea sa pierdeti 2/3 kg. Dupa aceea sa ramaneti la 57 kg cateva zile, etc. Aceste zile in care greutatea stagneaza sunt extrem de dificile deoarece pentru multe persoane pot deveni exasperante. Va recomand doar sa nu va pierdeti increderea in regim. Doctorul Dukan mentioneaza ca in experienta sa, 1 din 2 persoane se dau batute in aceasta perioada. Vazand ca raman la aceeasi greutate este foarte usor sa deveniti exasperati sau sa va lasati mai usor tentati si sa spuneti „voi manca o felie de chec doar de data aceasta din moment ce si asa nu am slabit nimic ieri”. Din pacate, multe persoane ajung sa puna toate kilogramele pierdute la loc si chiar mai multe. Deci, sfatul meu este sa nu va pierdeti increderea in regim si continuati. In mod sigur daca asteptati inca vreo 2 – 3 zile, greutatea va scadea. Daca stangnarea cumva dureaza mai mult de 7 zile, cresteti mersul pe jos de la 30 de minute la 60 de minute pe zi timp de 4 zile.

Cat timp dureaza aceasta etapa?

Pentru persoanele care doresc sa piarda mai mult de 20kg aceasta perioada poate sa dureze in jur de 20 de saptamani – adica mai mult sau mai putin de 5 luni. Pentru persoanele care doresc sa piarda mai putin de 5kg este posibil sa dureze doar 3 saptamani. Pentru restul, durata va fi undeva la mijloc. In general, puteti sa va asteptati sa pierdeti in jur de 1kg pe saptamana.

Daca in orice moment regimul devine prea greu pentru a continua, nu il abandonati complet! Daca faceti asta in mod sigur veti redepune toate kg pierdute si mai multe chair! In loc de abandon, mergeti direct la a treia etapa, etapa de consolidare.


In rezumat sunt OBLIGATORII si NU ESTE PERMIS NIMIC ALTCEVA in Perioada alternativa decat:
Alternarea intre alimentele din perioada de atac si zile in care se consuma proteine + legume
Cel putin un litru si jumatate de apa pe zi
Doua linguri de tarate de ovaz pe zi
30 de minute de mers pe jos obligatoriu pe zi

sursa: dietadukan.ro

ioanana 10 oct 2010 14:31:48

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
Legumele permise sunt urmatoarele: rosiile, castravetii, ridichiile, spanacul, sparanghelul, prazul, fasolea verde, varza, ciupercile, telina, fenicul, toate tipurile de salata inclusiv andiva, vinetele, dovleceii, ardeii.

Astea sun toate legumele permise? dar gulia, conopida, broccoli?
Mazarea verde ma gandesc ca nu merge...nu?

Slabuta 12 oct 2010 17:38:16

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
Citat:

Anterior postat de ioanana (Post 359533)
Legumele permise sunt urmatoarele: rosiile, castravetii, ridichiile, spanacul, sparanghelul, prazul, fasolea verde, varza, ciupercile, telina, fenicul, toate tipurile de salata inclusiv andiva, vinetele, dovleceii, ardeii.

Astea sun toate legumele permise? dar gulia, conopida, broccoli?
Mazarea verde ma gandesc ca nu merge...nu?

Probabil daca nu apar in lista nu sunt permise:-/

Citat:

Legumele permise sunt urmatoarele: rosiile, castravetii, ridichiile, spanacul, sparanghelul, prazul, fasolea verde, varza, ciupercile, telina, fenicul, toate tipurile de salata inclusiv andiva, vinetele, dovleceii, ardeii. De asemenea sunt permisi si morcovii si sfecla dar cu conditia sa nu le consumati la fiecare masa.

Sunt interzise alimentele amilacee precum: cartofii, orezul, porumbul, mazarea, fasolea si lintele. Bineinteles nu este permis avocado care nu este leguma ci fructa care este extrem de grasa. Anghinarea si tragopogonul sunt de asemenea interzise in aceasta perioada.
Mazarea apare la interzise.

Valeriana 02 nov 2010 13:36:51

Dieta Dukan faza 2
 
Numele meu este Valentina,am 57 de ani si vreau sa va spun ca si la aceasta varsta o femeie doreste sa arate bine,sa se simta bine in pielea sa.Am inceput o dieta din 2009,cam dupa ureche,mancat totusi sanatos,fara paine,zahar,dulciuri(din cand in cand cate putina ciocolata)multe legume si fructe.Am avut rezultate,am slabit in 5 luni
14 Kg.,dar a venit vara,fructele,drept am mancat cam multe(si se spune ca acestea consumate in cantitati mai mari ingrasa)a venit Craciunul si am pus din nou pe mine 6 Kg.Din aprilie am incercat dieta disociata 3+3 si a functioant intrucatva in sensul ca in 7 luni am dat jos 7 Kg.,cam putin,dar asta e!Eu mai dau vina si pe varsta,dar am mai luat-o si pe aratura cateodata!Acum am o nelamurire la dieta Dukan,si va rog daca ma puteti ajuta.La faza II(alternativa,cea cu proteine i legume),eu doresc sa dau jos cam 2-3 Kg,deci 10 zile trebuie sa manac proteine cu legume,dar intai scrie ca PP 3 zile apoi PL 5 zile,deci dupa numai PP,iar PP?Sau inai PL?:(

Adella 02 nov 2010 14:01:54

Re: Dieta Dukan faza 2
 
Citat:

Anterior postat de Valeriana (Post 388446)
Numele meu este Valentina,am 57 de ani si vreau sa va spun ca si la aceasta varsta o femeie doreste sa arate bine,sa se simta bine in pielea sa.Am inceput o dieta din 2009,cam dupa ureche,mancat totusi sanatos,fara paine,zahar,dulciuri(din cand in cand cate putina ciocolata)multe legume si fructe.Am avut rezultate,am slabit in 5 luni
14 Kg.,dar a venit vara,fructele,drept am mancat cam multe(si se spune ca acestea consumate in cantitati mai mari ingrasa)a venit Craciunul si am pus din nou pe mine 6 Kg.Din aprilie am incercat dieta disociata 3+3 si a functioant intrucatva in sensul ca in 7 luni am dat jos 7 Kg.,cam putin,dar asta e!Eu mai dau vina si pe varsta,dar am mai luat-o si pe aratura cateodata!Acum am o nelamurire la dieta Dukan,si va rog daca ma puteti ajuta.La faza II(alternativa,cea cu proteine i legume),eu doresc sa dau jos cam 2-3 Kg,deci 10 zile trebuie sa manac proteine cu legume,dar intai scrie ca PP 3 zile apoi PL 5 zile,deci dupa numai PP,iar PP?Sau inai PL?:(

Buna Valeriana,
Bine ai venit alaturi de noi ,din punctul meu de vedere ..mai ales ca sunt si patita aceasta dieta nu ti-o recomand ,mai ales la varsta ta,iti deregleaza un pic hormonii sau organismul va vrea sa scape de toxine ...
Insa ca sa-ti raspund la intrebare ,dupa PP normal ar trebui sa incepi cu PL si sa alternezi:)
Informeaza-te cu privire la Montignac sau South Beach ..sunt ceva mai blande si au rezultate frumoase:)

Nemo 20 nov 2010 09:53:34

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
Citat:

Anterior postat de ioanana (Post 359533)
Legumele permise sunt urmatoarele: rosiile, castravetii, ridichiile, spanacul, sparanghelul, prazul, fasolea verde, varza, ciupercile, telina, fenicul, toate tipurile de salata inclusiv andiva, vinetele, dovleceii, ardeii.

Astea sun toate legumele permise? dar gulia, conopida, broccoli?
Mazarea verde ma gandesc ca nu merge...nu?

Mazarea nu e permisa in faza aceasta, ea intra in categoria feculentelor.

Gulia, conopida, broccoli, sfecla rosie, morcovii, varza de Bruxelles, spanacul sunt permise.:)

ana303maria 24 mar 2011 07:00:20

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
NU e nimeni in aceasta faza? Eu abia am inceput-o, este prima zi. Voi tine 1PP-1PL.
Hey, haideti sa vorbim si sa ne sprijinim. Sa ne dam idei de salata si preparate.

marina19 24 mar 2011 10:30:13

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
eu intru de luni la aceasta faza :P...
insa incerc sa ma gandesc de pe acum ce sa mananc pentru a avea timp sa fac cumparaturile necesare :)
daca aveti idei :D...le astept ;;)
:-*

ana303maria 24 mar 2011 21:44:19

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
EU AM INTRAT DE AZI in aceasta etapa. Azi am mancat o salata de dimineata cu peste marinat, la pranz o aripioara si putin piept de pui facut pe sticla cu un sos de iaurt (0,1%) cu un catel de usturoi si seara am mancat 3 carnaciori f subtiri si mici de vita si oaie, 2 castraveti murati si un iaurt cu o lingurita de ovaz.

Maine de dimineata o sa mananc un ou fiert cu o lingura de crema de branza 0,2 % si tarate de ovaz. La pranz niste pui iar seara niste peste pe gratar sau fiert la cuptor.

ana303maria 26 mar 2011 07:28:01

Re: Dieta Dukan - faza II (alternativa)
 
Eu ma gandeam sa tin aceasta faza 10 sapt, pana pe 31 mai. In functie de scaderea mea in greutate o sa vad pana la urma cat o sa o tin.


Ora este GMT +2. Ora este acum 16:57:57.

Powered by vBulletin Versiunea 3.8.4. Copyright ©2000-2020 Jelsoft Enterprises Limited.


SEO by vBSEO